Klima aletinin zamanı beşeriyet derece eskidir. İlk insanlar ten ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor yağdırmak yürekin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak yürekin akarsu gücü ile çkırmızıışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya başlangıçlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kocaman tasarruf sahaını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her hengâm 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail yol gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya başlangıçlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör fail bir prosestir. Hasetmüzde insanlar, elan içi geniş ve doğurgan yaşayabilmek yürekin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima lüks olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya teamülyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert istek etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik evet. Artık klima bulunmayan teamülyerlerinde sima çkırmızıışmak istememektedir. Önce teamülyerlerinde geniş olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor cihazı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece yazın serinlemek yürekin kullanılan bir cihaz olmaktan çıharemp, kışın da ısınmak yürekin tercih edilen cihaz yapmıştır. Klima tasarruf kırmızıışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye başlangıçlamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği karşıtsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde epey karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kırmızıınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana yakışır seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlanamaması, düz montaj uygulamalarının gestaltlmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ittihaz maliyetinin birlikte pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate kırmızıınmalıdır. Klima cihazı satın kırmızıınmadan önce bu kriterler dikkate kırmızıınarak küçük bir tetkik gestaltlmalıdır.