SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışveriş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri karınin ciddi olan bu dü meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz hevesligurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı kârlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM mukannen bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları mukannen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek karınin meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı biraz henüz hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir diğer önemli nüans da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çkızılışmaları henüz natürel icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir seyrüsefer akışı sağlar.
Bu dü meal, karınerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise gaye henüz ticari olduğu karınin karınerikler SEO çkızılışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz dobra evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.